Επεκτείναμε λιγάκι την ενασχόχλησή μας με το χωριό μας ,μιας και κατά την αναζήτηση πληροφοριών βρήκαμε αρκετά στοιχεία που αφορούσαν την περίοδο της τουρκοκρατίας.
Έτσι εστιαστήκαμε περισσότερο στα ιστορικά γεγονότα που αφορούσαν το χωριό και τις γύρω περιοχές.
ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πολύ κοντά στο χωριό βρίσκεται η Ι.Μ.Καλτεζών όπου σύμφωνα με πηγές κατά την επανάσταση υπήρχαν αποθήκες πυρομαχικών αλλά και πολλές φορές βρήκε εκεί καταφύγιο ο Θ.Κολοκοτρώνης.Εκεί αργότερα συγκεντρώθηκαν και οι 40 πρόκριτοι που αποτέλεσαν την Α΄ Πελοποννησιακή Γερουσία.
Μιλήσαμε λοιπόν κι εμείς για το κρυφό σχολειό,και μάθαμε και το σχετικό ποιηματάκι που έλεγαν τα παιδάκια πηγαίνοντας σ'αυτό.
Φεγγαράκι μου λαμπρό
Βρήκαμε και μια ιστοριούλα.....
To μοναστήρι ααντιμετώπισε πολλές λεηλασίες από τους Τούρκους αλλά ο Αγ. Νικόλαος πάντα βοηθούσε, όπως τότε, που ένας Τούρκος αγάς πήγαινε με τη συνοδεία του να λεηλατήσει για δεύτερη φορά τη Μονή. Μετά από προσευχή του Ανανία ο αγάς δεν μπορούσε να κινηθεί, σαν να τον κρατούσαν αλυσίδες και η μορφή του Αγίου παρουσιάστηκε μέσα από μία φλόγα και διέταξε τον αγά να απομακρυνθεί. Έκτοτε ο αγάς βοηθούσε οικονομικά πάντα τη Μονή.
ΟΙ ΑΣΕΑΤΕΣ(ΚΑΝΤΡΕΒΑΙΟΙ)
Μιλήσαμε για τις συνθήκες ζωής των Ελλήνων εκείνα τα χρόνια και τους φόρους που ήταν αναγκασμένοι να πληρώνουν στους Τούρκους.Συγκεκριμένα μελετήσαμε τον πίνακα που βρήκαμε στο διαδίκτυο που αναφέρει τις εισφορές των Ασεατών και των γύρω χωριών .
Γνωρίσαμε το νόμισμα της εποχής
Γνωρίσαμε το νόμισμα της εποχής
<< γρόσια>> και προσπαθήσαμε να διαβάσουμε πόσα γρόσια πλήρωναν οι Ασεάτες κ.τ.λ.
Διαβάσαμε και << ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ >> ,όπου κι εκεί αναφέρεται παρόμοιο περιστατικό εισφορών(σοδειάς) στους Τούρκους.
Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΒΑΛΤΕΤΣΙ
Οι πηγές μας αναφέρουν ότι οι Ασεάτες ή Καντρεβαίοι όπως αποκαλούνταν εκείνα τα χρόνια πήραν μέρος σε πολλές μάχες.
Σαν παραμυθάκι προσπάθησα να τους διηγηθώ τα γεγονότα μιας πολύ σημαντικής νίκης των Ελλήνων,που τους όπλισε με θάρρος και δύναμη να συνεχίσουν τον αγώνα τους.Αναφέρομαι στη μάχη στο Βαλτέτσι (γειτονικό χωριό),όπου οι
Έλληνες κατάφεραν να κερδίσουν τους Τούρκους που μέχρι τότε φάνταζαν αήττητοι.Εντυπωσιάστηκαν με την εξυπνάδα του Θ.Κολοκοτρώνη και τα σχέδια που κατάστρωνε για να ξεγελάει τους Τούρκους.Μιλήσαμε για το σπουδαίο αυτό ήρωα που καταγόταν από την Πελοπόννησο .Έτσι κατάλαβαν και για ποιο λόγο υπάρχει το άγαλμα του στην πλατεία Άρεως στην Τρίπολη,το οποίο έχουν δει κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους εκεί.
Είδαμε επίσης πώς επικοινωνούσαν εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ( ταχυδρόμος - αγγελιοφόρος - φωτιά....)
(Μόλις ο Κολοκοτρώνης είδε τις δύο φωτιές κατάλαβε πως οι Τούρκοι κατευθύνονταν προς το Βαλτέτσι)
Έλληνες κατάφεραν να κερδίσουν τους Τούρκους που μέχρι τότε φάνταζαν αήττητοι.Εντυπωσιάστηκαν με την εξυπνάδα του Θ.Κολοκοτρώνη και τα σχέδια που κατάστρωνε για να ξεγελάει τους Τούρκους.Μιλήσαμε για το σπουδαίο αυτό ήρωα που καταγόταν από την Πελοπόννησο .Έτσι κατάλαβαν και για ποιο λόγο υπάρχει το άγαλμα του στην πλατεία Άρεως στην Τρίπολη,το οποίο έχουν δει κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους εκεί.
Είδαμε επίσης πώς επικοινωνούσαν εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ( ταχυδρόμος - αγγελιοφόρος - φωτιά....)
(Μόλις ο Κολοκοτρώνης είδε τις δύο φωτιές κατάλαβε πως οι Τούρκοι κατευθύνονταν προς το Βαλτέτσι)
Δεν ήταν όμως ο μοναδικός ήρωας της περιοχής.Ο Κυριακούλης Μαυρομιχάλης ,ο Νικηταράς και πολλοί άλλοι πολέμησαν για την ελευθερία μας.
Βρήκαμε μια αναφορά σ'ενα περιστατικό κατά το οποίο ααναφέρεται ότι 17 Τούρκοι συνόδευαν ένα κοπάδι (5.000 - 6.000) πρόβατα από την Καρύταινα στην Τρίπολη. Ο Νικηταράς βρισκόταν μόνος στο Φραγκόβρυσο,(γειτονική περιοχή) όταν το έμαθε. Τους βγήκε μπροστά, σκότωσε "πεντ' έξι" από αυτούς και τους πήρε όσα πρόβατα μπορούσε να κουμαντάρει. Οι υπόλοιποι Τούρκοι έσπευσαν στην Τρίπολη. Με αυτό το περιστατικό απλώθηκε η φήμη του σε όλη τη γύρω περιοχή...
Γνωρίσαμε,όμως και τους υπόλοιπους ήρωες της επανάστασης
και κάναμε ένα κρυπτόλεξο με τα ονόματά τους.
και κάναμε ένα κρυπτόλεξο με τα ονόματά τους.
Βοήθησαν ,όμως, και κάποιοι άλλοι άνθρωποι τους Έλληνες,όχι πολεμώντας με όπλα,αλλά εμψυχώνοντας τους με την <<πένα>> τους.Διαβάσαμε μια πολύ όμορφη ιστοριούλα με τίτλο <<Ο αγωνιστής με την πένα>>,από το Ανθολόγιο Ά και ΄Β τάξης και γνωρίσαμε το Διονύσιο Σολωμό που έγραψε τον Εθνικό μας Ύμνο και το Ρήγα Φεραίο που έγραψε τον Θούριο ( που μας άρεσε πολύ και μάθαμε να το τραγουδάμε).
Μάθαμε , ομως, κι ένα άλλο εκπληκτικό τραγούδι σε στίχους Ν.Γκάτσου..
Μάθαμε , ομως, κι ένα άλλο εκπληκτικό τραγούδι σε στίχους Ν.Γκάτσου..
Κάπως έτσι κλείσαμε την αναφορά μας στην Εθνική μας Επέτειο.Είναι άλλωστε ένα θέμα ανεξάντλητο....
ΠΗΓΕΣ :
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ..ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕς ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΟΥ ,,!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήασχετο ,,εχεις ακομη την λεκτικη επαληθευση που μας δυσκολευει πολυ ,,
Πολύ ωραίες δραστηριότητες ,Μπράβο Ελένη και του χρόνου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε πολύ που επικεντρωθήκατε σε όσα έγιναν στην περιοχή σας και απο 'κει ξεκινήσατε για το '21. Πολύ ωραία προσέγγιση!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστω πολυ κοριτσια!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπραβο σας και του χρονου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστουμε
ΔιαγραφήΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ Ο ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ΗΤΑΝ ΙΣΩΣ Ο ΠΙΟ ΑΓΝΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ,ΑΠΟ ΟΛΟΥς...ΔΕΝ ΔΕΧΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ,ΟΥΤΕ ΤΙΜΕς ΑΠΑΙΤΗΣΕ, ΟΥΤΕ ΟΦΙΤΣΙΑ......ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΛΕΝΙΩ ΜΟΥ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή