Αυτό το διάστημα ( στα πλαίσια του
προγράμματος << ΠΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ >> )γνωρίζουμε το χωριό μας. Θα σας παρουσιάσω το πρόγραμμα όταν ολοκληρωθεί σε επόμενες αναρτήσεις.
προγράμματος << ΠΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ >> )γνωρίζουμε το χωριό μας. Θα σας παρουσιάσω το πρόγραμμα όταν ολοκληρωθεί σε επόμενες αναρτήσεις.
Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στο χωριό ( ευτυχώς πετύχαμε μια καλή μέρα ανάμεσα στα χιόνια...)συναντήσαμε στην πλατεία του χωριού την προτομή του Ν.Γκάτσου.
Την παρατηρήσαμε,την αγγίξαμε προσπαθώντας να διερευνήσουμε από τι υλικό είναι φτιαγμένη,αναρωτηθήκαμε ποιος μπορεί να ήταν αυτός ο κύριος και για ποιο λόγο υπάρχει εκεί κ.τ.λ.Τα παιδιά προσπάθησαν να διαβάσουν τα γράμματα που είδαν και με λίγη βοήθεια από μένα διάβασαν το όνομα Νίκος Γκάτσος.Αναρωτήθηκαν τι μπορεί να είναι οι αριθμοί κάτω από το όνομα, ( δε βρήκαν άκρη )αλλά όταν τους διάβασα εγώ κατάλαβαν ότι πρόκειται για ημερομηνίες κι εξηγήσαμε ότι είναι η ημερομηνία γέννησης και θανάτου του. Άρχισα να τα ρωτάω αν ήξεραν ποιος ήταν ο Ν.Γκάτσος.Η αλήθεια είναι ότι δεν ήξεραν πολλά πράγματα,έτσι βγάλαμε τις φωτογραφίες μας κι αποφασίσαμε να βρούμε πληροφορίες γι'αυτόν.Ένας κάτοικος μας ενημέρωσε ότι υπάρχει και το πατρικό του σπίτι αλλά το είδαμε μόνο από μακρυά μιας και είναι σχεδόν γκρεμισμένο και ήταν επικίνδυνο να πάμε πιο κοντά.Πιο δίπλα υπήρχε και μια άλλη προτομή ( του ευεργέτη του χωριού Γεωργίου Φ.Παπαηλιου).
Κάναμε τις συγκρίσεις μας (όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους κ.τ.λ.) και καταλήξαμε ότι είναι φτιαγμένες και οι δυο από το ίδιο υλικό.
Στο νηπιαγωγείο μας αναζητήσαμε φωτογραφίες του ποιητή καθώς και πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του.
Συγκρίναμε τις φωτογραφίες που βρήκαμε και αυτή που είχαμε βγάλει εμείς.Συζητήσαμε το πόσο μοιάζουν,αλλά και πόσο δύσκολο είναι να φτιάξει κανείς τα χαρακτηριστικά με το μάρμαρο ώστε να μοιάζει με το πραγματικό πρόσωπο.
Με αφορμή το υλικό σκεφτήκαμε επίθετα που έχουν να κάνουν με υλικά
ξύλινος - από ξύλο
χάρτινος - από χαρτί
γύψινος - από γύψο
πήλινος - από πηλό
πλαστικός - από πλαστικό κ.τ.λ.
Μια νέα λεξούλα προέκυψε <<Γλύπτης>>.
Με αφορμή το υλικό σκεφτήκαμε επίθετα που έχουν να κάνουν με υλικά
ξύλινος - από ξύλο
χάρτινος - από χαρτί
γύψινος - από γύψο
πήλινος - από πηλό
πλαστικός - από πλαστικό κ.τ.λ.
Μια νέα λεξούλα προέκυψε <<Γλύπτης>>.
Βρήκαμε το όνομα του γλύπτη που έφτιαξε τη συγκεκριμένη προτομή ( Βασίλης Χριστόπουλος ).Κάναμε υποθέσεις για το τρόπο με τον οποίο κατάφερε να φτιάξει την προτομή (εργαλεία,υλικά,φωτογραφίες κ.τ.λ.)
Γίναμε κι εμείς γλύπτες και φτιάξαμε όπως μπορούσαμε το δικό μας Ν.Γκάτσο. Στη συνέχεια πληκτρολογήσαμε το όνομα και τις ημερομηνίες στον Η/Υ και τα κολλήσαμε στη βάση( κουτί από μπισκότα τυλιγμένο με λευκή κόλλα Α4)
Ακούσαμε κάποια από τα μελοποιημένα τραγούδια του στιχουργού.
Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα
ποιητής,στιχουργός και συνθέτης
και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι ακριβώς κάνει ο καθένας .
ποιητής - γράφει ποιήματα
στιχουργός - γράφει στίχους
συνθέτης - συνθέτει τη μουσική.
Κάθε παιδάκι ζωγράφισε το τραγούδι που του άρεσε περισσότερο.
Παίζει με τον ήλιο το νερό..
Σπίτι μου σπιτάκι μου...
Μια Κυριακή του Μάρτη και μια σαρακοστή
εσύ ήσουν στο κατάρτι κι εγώ στη κουπαστή...
Ο Ν.Γκάτσος,όμως,είχε γράψει και νανουρίσματα.Συζητήσαμε τι είναι το νανούρισμα,θυμήθηκαν τη δική τους μαμά όταν τα νανούριζε που τους άρεσε πολύ.Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με μητέρες κι έναν πατέρα που νανουρίζουν τα μικρά τους.
Παίξαμε <<παγωμένες εικόνες>> προσπαθώντας να αποτυπώσουμε όσο καλύτερα μπορούμε τη στάση και τις εκφράσεις των προσώπων από τους πίνακες.
Ακούσαμε δυο νανουρίσματα του Ν.Γκάτσου
Παρατηρήσαμε ότι η μουσική τους είναι πολύ απαλή κι αναφέρουν πολύ όμορφα λόγια για να κοιμηθούν τα μωρά και να έχουν όνειρα γλυκά. Από τα δυο τους άρεσε περισσότερο το πρώτο ,έτσι το ζωγραφίσαμε για να το πάρουν σπίτι και να θυμηθούν με τη μαμά εκείνες τις στιγμές που τους νανούριζε κι αυτή και τι νανούρισμα τους τραγουδούσε.
Ακούσαμε,όμως ακόμα ένα νανούρισμα το
<<Θαλασσοπούλια μου>>
που αναφέρεται στην αγάπη.
Κάναμε συγκρίσεις και βρήκαμε ότι αυτό απευθύνεται σε μια μεγαλύτερη γυναίκα,έχει πιο χαρούμενη μουσική,αλλά και πάλι όμορφα λόγια.
Το τραγούδι αυτό το έχουμε λατρέψει και το τραγουδάμε στο φαγητό,στο παιχνίδι... ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!
Σας το αφιερώνουμε λοιπόν με πολλή αγάπη......
ΤΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΖΑ ΑΧΟΡΤΑΓΑ ,,ΜΠΡΑΒΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑΑΑΑΑΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ'ευχαριστω πολυ Σέβα!
ΔιαγραφήΕλένη θαυμάσιο , πάαααααααρα πολύ όμορφο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω πολυ!
ΔιαγραφήΠολύ καλόόόόό!!!!!! Μπράβο Ελένη!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολυ!!
ΔιαγραφήΕλένη με εντυπωσίασες!!! Πολύ αξιόλογη δουλειά,ολοκληρωμένη και τόσο ενδιαφέρουσα!!! Χίλια μπράβο σου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστωωω!!!
ΔιαγραφήΔεν έχω λόγια Ελενίτσα μου!!!Εύγε !!!Και μένα αυτές οι αναρτήσεις μου αρέσουν πολύ!!!Πέρσι το καλοκαίρι κάναμε τον Γκάτσο σε συνδιασμό με το Χατζιδάκι.Η γιορτή βγήκε τέλεια!!!Και σε εμάς η θαλασσοπούλια από τα καλύτερα μας τραγούδια!!Μπράβο σου και πάλι!!!!!!!!!!!!!!!!!(αν θέλεις να δεις το θεατρικό ή έχεις υπόψη σου να κάνεις μπορώ να σου το στείλω)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω Αννη!Ο συνδυασμος των δυο ειναι αχτυπητος !!Θα μ'ενδιεφερε να δω το θεατρικο σας!!
ΔιαγραφήΘα το ανεβάσω και θα στο στείλω.Μόνο στις διακοπές του Πάσχα ,αν δε σε πειράζει!!!οκ;
Διαγραφήokευχαριστω!
ΔιαγραφήΕΝΤΑΞΕΙ...ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΟΥ!!!!!ΙΣΩΣ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΕΙς ΚΑΝΕΙ ...ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ωραίο... από τους καλύτερούς μου ο Γκάτσος... με γοήτευσε η προτομή του!!! Άντε και σε κανονικό μέγεθος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπιζω να μη μας θυμωσει για το αποτελεσμα...
Διαγραφή