Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ!!!

Κλείνοντας την ενασχόλησή μας με τα λουλούδια,
(όλες τις δραστηριότητες για τα λουλούδια θα τις δείτε σε επόμενη ανάρτηση)
επέλεξα ένα πολύ όμορφο βιβλίο με τίτλο
ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ



Διαβάσαμε το βιβλίο.

Κάναμε μια όμορφη συζήτηση όσον αφορά τις εντυπώσεις μας και τα συναισθήματα που μας δημιούργησε.
Λίγη λύπη αλλά στο τέλος χαρά.

Πώς αισθάνθηκαν οι μαργαρίτες όταν εμφανίστηκε η παπαρούνα;
- Αγριεμένες
- Θυμωμένες
- Περιέργεια

Η παπαρούνα πώς αισθανόταν;
 - Άσχημα
 - Λυπημένη
- Η καημένη δεν ενόχλησε κανέναν
 - Αναρωτιόταν γιατί της φώναζαν χωρίς να φταίει.

Αν ήσασταν εσείς στη θέση των μαργαριτων τι θα κάνατε;
- Θα την έκανα φίλη
 - Θα αγρίευα κι εγώ γιατί έχει πράγματι άγριο κοτσάνι
- Θα ήθελα να τη διώξω γιατί δε μου άρεσε που ήρθε έτσι χωρίς να της το ζητήσει κανείς
(!!!!!!)

Αν ήσασταν,όμως, στη θέση της παπαρούνας θα σας άρεσε να σας φέρονταν με τέτοιο τρόπο;

Σιωπή........
- Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και πολύ ευγενικές οι μαργαρίτες
- Όχι θα στενοχωριόμουν
 - Θα έβαζα τα κλάματα και θα έφευγα
 - Δε θα έβαζα και τα κλάματα,αλλά θα έφευγα αν δε με ήθελαν
 - Θα πήγαινα σε άλλο λιβάδι που θα είχε μόνο παπαρούνες

Οφείλω να πω πως  προβληματιστήκαμε αρκετά  κατά τη συζήτηση και προέκυψαν θέματα που δεν θα μπορούσα να αγνοήσω, με τα οποία  θα ασχοληθούμε τις επόμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας.

Φτιάξαμε στη συνέχεια μαργαρίτες και την παπαρούνα με μπουκάλια
(τα παιδιά μόνο τα χρωμάτισαν)




κι αφού στέγνωσαν τους κολλήσαμε ξυλάκια και πήραμε συνέντευξη πρώτα από τη μαργαρίτα και μετά από την παπαρούνα (με στόχο να εξασκηθούμε λίγο στη διατύπωση ερωτήσεων).


Συνέντευξη 1
- Πώς σε λένε;
- Μαργαριτούλα Τούλα
- Σου αρέσει το λιβάδι σου;
 - Ναι μου αρέσει
 - Θέλεις την παπαρούνα για φίλη;
- Ναι τη θέλω


Συνέντευξη 2
- Είσαι λυπημένη;
 - Είμαι λίγο όχι και πολύ
- Γιατί είσαι λυπημένη;
- Γιατί θέλουν να με διώξουν οι μαργαρίτες
- Εσύ τι θέλεις;
- Θέλω να μείνω μου αρέσει.Μπορώ να μείνω;
- Ναι
- Ευχαριστώ

Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με το δικό μας χαρούμενο λιβάδι
(τα λουλούδια έγιναν με τύπωμα από διαφορετικά σφουγγαράκια)







και μέχρι να στεγνώσει παίξαμε με τις λέξεις του βιβλίου.

Βρήκαμε λέξεις αντίθετες από το σημείο που οι μαργαρίτες συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά τους
μικρότερα(φύλλα) - μεγαλύτερα
ψηλή - κοντή
πολλά(φύλλα) - λίγα
περισσότερο - λιγότερο
κοντό (κοτσάνι) - μακρύ

και τις λέξεις από τις οποίες προήλθαν οι παράξενες λέξεις που χρησιμοποιούσαν πια μεταξύ τους οι μαργαρίτες και η παπαρούνα.

ουρανοχώρα(ουρανός - χώρα)
ηλιοκρέβατα(ήλιος - κρεβάτι)
αεροσύννεφα(αέρας - σύννεφα)
πεταλόγατες(πέταλα - γάτες)
καπελόσποροι(καπέλα - σπόροι)
παπαρουνόσποροι(παπαρούνα - σπόροι)
μαργαριτοπαπαρουνοπαιδάκια
(μαργαρίτα - παπαρούνα - παιδάκια)

Φτιάξαμε και μερικές δικές μας
μαργαριτοσύννεφο - μαργαριτοπαιδί - μαργαριτομαμά - μαργαριτομπαμπάς - μαργαριτοοικογένεια
παπαρουνοιδέες - παπαρουνοκρεβάτι - παπαρουνόστρωμα - παπαρουνοστεφάνι.
(σα γλωσσοδέτες βγήκαν...
είχαν μεγάλη πλάκα όταν προσπαθούσαν να τις πουν χωρίς να μπερδευτούν)

 Στο τέλος της μέρας παίξαμε όλη την ιστορία  στο κουκλοθέατρο



κι ακούσαμε τα ακόλουθα τραγουδάκια.





12 σχόλια:

  1. πολυ ωραια μπραβο ..κιεμεισ αυριο λουλουδια@!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελένη, απίθανες οι δραστηριότητές σας!!!!Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραιες δραστηριότητες Ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λενιω παρα πολύ ωραία δουλειά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή