Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!!!

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου
ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ,
(Μπορείτε να δείτε τις σχετικές δραστηριότητες στην παρακάτω ανάρτηση)

προέκυψαν διάφορες σκέψεις των παιδιών ,έτσι αρχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτές.

Διηγηθήκαμε πάλι την ιστορία για να τη ξαναθυμηθούμε κι αφού είχαμε Ήδη συζητήσει κι εκφράσει τα συναισθήματά μας και τους προβληματισμούς μας σχετικά με αυτό,ρώτησα τα παιδιά
<<Για ποιο λόγο πιστεύουν οι μαργαρίτες φέρθηκαν με αυτόν τον τρόπο στην παπαρούνα>>.
Οι απαντήσεις αρκετά ενδιαφέρουσες...
Συνέχισα να ρωτάω
<< Οι μαργαρίτες ήταν ίδιες μεταξύ τους που δεν τους άρεσε το γεγονός ότι η παπαρούνα ήταν διαφορετική από αυτές;>>
Μου απάντησαν πως ήταν και ίδιες και διαφορετικές και συνέχισα ζητώντας να μου πουν τι ακριβώς εννοούσαν.
( Ήταν κίτρινες και άσπρες όλες,αλλά άλλες είχαν μεγάλα φύλλα κι άλλες μικρά,άλλες μεγάλα πέταλα κι άλλες μικρά.....)
<<Εσείς μεταξύ σας είστε ίδιοι ή διαφορετικοί;>>
Κοιτάχτηκαν λίγο κι άρχισαν να λένε σε τι έμοιαζαν και σε τι διέφεραν.
Κι επειδή υπήρχε μια μικρή διαφωνία είπαμε να τα ξεκαθαρίσουμε και να τα γράψουμε ξεχωριστά.
Έτσι βρήκαμε πρώτα τις μεταξύ μας ομοιότητες και στη συνέχεια τις διαφορές.
Μοιάζουμε λοιπόν  σε αυτά....


και διαφέρουμε σε αυτά..


Αφού λοιπόν μιλούσαμε για τη διαφορετικότητα σταθήκαμε περισσότερο στις διαφορές.
Κάθε φορά που βρίσκαμε μια διαφορά  τη συζητούσαμε και κάναμε τις αντίστοιχες περιγραφές και συγκρίσεις.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά και την εξωτερική εμφάνιση κάθε παιδάκι ανέλαβε να περιγράψει ένα άλλο.
Στη συνέχεια τους έδωσα ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους κι ένα φίλο/μια φίλη τους από τη τάξη,προσπαθώντας να τον αποτυπώσουν όσο καλύτερα μπορούσαν (π.χ χρώμα μαλλιών,ματιών,ύψος κ.τ.λ).
Μόλις τέλειωσε η ζωγραφική,στην παρεούλα κάθε παιδάκι έπρεπε να παρουσιάσει τον εαυτό του συγκρίνοντας τον με το παιδάκι που είχε επιλέξει να ζωγραφίσει,χρησιμοποιώντας το ανάλογο λεξιλόγιο
(π.χ  Ο Γιάννης είναι αγόρι κι εγώ κορίτσι.
Ο Γιάννης έχει μαύρα μαλλιά (ή είναι μελαχρινός) και μαύρα μάτια ενώ εγώ έχω....
Ο Γιάννης είναι ψηλότερος από .....κ.τ.λ).

     


Τι άλλο κάναμε;

Μετρήσαμε το ύψος μας,αφού πρώτα είδαμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το κάνουμε.
( μέτρο,αναστημόμετρο,μεζούρα,
κορδέλα)
Το μετρήσαμε με κορδέλες,τις οποίες συγκρίναμε μεταξύ τους(για να δούμε αν το μήκος τους ανταποκρίνεται στο ποιος είναι ψηλότερος),παίξαμε μαζί τους αυτοσχεδιάζοντας πρώτα με μουσική και κίνηση και στη συνέχεια εικαστικά.
Έτσι το ύψος μας έγινε

λουλούδια


ουρανός



τριαντάφυλλο


Το καταγράψαμε σε ένα πρόχειρο πινακάκι στο οποίο αργότερα καταγράψαμε και το βάρος μας.



Από μια ιδέα που πήρα από το καινούριο τεύχος του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου φτιάξαμε ένα ομαδικό ραβδόγραμμα στον Η/Υ στο οποίο φαίνεται το ύψος μας.Κάθε παιδί πληκτρολόγησε το όνομά του και το ύψος του,επέλεξε το χρώμα που του άρεσε κι έτοιμο.

Εξηγήσαμε τι απεικονίζει και στη συνέχεια αυτά μόνα τους έφτιαξαν κάτι αντίστοιχο για το βάρος τους,αφού πρώτα ζυγιστήκαμε και συγκρίναμε το βάρος μας.








 Είδαμε και τη διαφορετικότητα στις προτιμήσεις μας.Κάθε παιδί ζωγράφισε τις προτιμήσεις του και στη συνέχεια πήρε συνέντευξη από ένα φίλο του και ζωγράφισε και τις δικές του προτιμήσεις.




Βρήκαμε επίσης διαφορές στους γονείς μας ( καταγωγή,γλώσσα,χαρακτηριστικά κ.τ.λ) στα οποία ,όμως ,δεν σταθήκαμε περισσότερο γιατί είχαμε ασχοληθεί με αυτά όταν μιλούσαμε για την οικογένειά μας.

Συνεχίζεται.....

12 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία δουλειά Ελένη, μου αρέσει πάντα ο τρόπος που προσεγγίζεις τα διάφορα θέματα στην τάξη σου! Μπράβο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ
    ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΕΛΕΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίες οι δραστηριότητες . Το παιδιά ενθουσιάζονται να ασχολούνται με τον εαυτό τους και με τον τρόπο που το προσεγγίσατε γνώρισαν καλύτερα το σώμα τους και τον άλλο.Το κορδελάκι του ύψους που έγινε λουλούδι και ουρανός ήταν καταπληκτικό!!!Πολλά μπράβο Ελένη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πολυ ομορφη προσεγγιση ,,,, μου αρεσει που σχεδον ολα βγηκαν αυθορμητα αποτα παιδια μπραβο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχουν βγει πολλα Σεβα!Πιστευω να τα προλαβουμε ως το τελος!Σ'ευχαριστω!

      Διαγραφή
  6. Μπράβο Ελένη μου....στοχω ξαναπει μου κολλάει πολύ ο τρόπος που σκέφτεσαι!!!!!Καλή συνέχεια ...και οτι προλάβεις...δεν δινετε και εξετάσεις χαχα.Φιλακι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή