Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ......ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΑΤΙΑ!!!

Η ιστορία του Αρλεκίνου είναι μια από τις αγαπημένες μου ιστορίες και κάθε χρόνο τη διαβάζω στα παιδιά.Ιδιαίτερα φέτος θέλησα να τους περάσω το μήνυμα ότι δε χρειάζεται να αγοράσουμε μια στολή από τις τόσες που κυκλοφορούν στα μαγαζιά για να διασκεδάσουμε και να περάσουμε καλά με τους φίλους μας.Μπορούμε να αυτοσχεδιάσουμε με ό,τι έχουμε στο σπίτι μας και με αυτά που θα φτιάξουμε στο σχολείο μας και να περάσουμε εξίσου καλά. Όταν φέτος τα παιδιά στο σχολείο ήρθαν την Παρασκευή με στολές που ήδη είχαν από άλλες χρονιές,με καπέλα που φτιάξαμε στο σχολείο και μάσκες που είχαν φτιάξει μόνα τους ή με τα αδελφάκια τους κατάλαβα ότι.....είχαν πιάσει το νόημα!!


Ας τα πιάσουμε,όμως,τα πράγματα από την αρχή....

Διαβάσαμε δυο ιστορίες.<<Ο βασιλιάς Καρνάβαλος και η Νεράιδα σερπαντίνα>> και  << Η Ιστορία του Αρλεκίνου>>.
Συγκρίναμε τις δυο ιστορίες,βρήκαμε ομοιότητες αλλά και διαφορές.Η βασική ομοιότητα ήταν ότι και στις δυο περιπτώσεις ο ήρωας ήταν ένα μικρό αγόρι που ήθελε να πάει στο καρναβάλι μα δεν είχε στολή.
Ρώτησα τα παιδιά σε ποια ιστορία θα ήθελαν να πρωταγωνιστήσουν και τι θα έκαναν αυτά αν δεν είχαν στολή για τις Απόκριες.

Σας αναφέρω μερικές απαντήσεις

( - Θα έφτιαχνα μόνος μου μια στολή.
- Θα φορούσα μια παλιά από άλλα χρόνια κι αν δε μου έκανε θα φορούσα την Ινδιάνα που φτιάξαμε στο σχολείο.
- Θα μου αγόραζε μια στολή η μαμά.Αν δεν είχε χρήματα,θα ανοίγαμε τον κουμπαρά κι αν δεν είχε κι εκεί θα παίρναμε λίγα από αυτά τα ψιλά που αφήνει ο μπαμπάς μπροστά στο αυτοκίνητο!!)

Ζωγράφισαν τι θα φορούσαν στο πάρτυ του σχολείου εάν δεν είχαν στολή.


Ζωγράφισαν επίσης την ιστορία που τους άρεσε περισσότερο και θα ήθελαν να ξαναδιαβάσουμε.Όλα ζωγράφισαν τον Αρλεκίνο.



Αυτή τη φορά δε διηγήθηκα εγώ την ιστορία,αλλά τους την έβαλα να την ακούσουν από το C.D του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου με τη μουσική μαζί.
Ενθουσιάστηκαν με τη μουσική και ζήτησαν να το παίξουμε.Μοιράσαμε τους ρόλους και αρχίσαμε  να αναρωτιόμαστε τι θα φορούσε ο Αρλεκίνος.

 - Να του φτιάξουμε χάρτινη στολή όπως φτιάξαμε τη στολή του Ινδιάνου(σημ.είχαμε φτιάξει τις προηγούμενες μέρες στολή Ινδιάνου και Ινδιάνας στο Νηπιαγωγείο http://elenikat.blogspot.com/2012/02/blog-post_17.html)
- Να την κάνουμε ,όμως,τεράστια κυρία.
- Πόσο τεράστια ;
- Να τόσο(δείχνοντας το ύψος του)
- Και πώς θα τη κάνουμε τόσο ψηλή;
- Nα θα βάλουμε το χαρτί κάτω και θα ξαπλώσω εγώ και θα με ζωγραφίσετε γύρω γύρω και θα γίνει μεγάλος ο Αρλεκίνος.
- Και μετά;
- θα το ζωγραφίσουμε εμείς μην ανησυχείς!!
Έτσι λοιπόν τόσο απλά σχεδίασαν τον Αρλεκινο με το περίγραμμα του σώματος του παιδιού που είχε την ιδέα ( έτσι ήταν το δίκαιο )και στη συνέχεια το ζωγράφισαν με τα πινέλα τους.Μάλιστα το ένα πήγε και πήρε έναν ρόμβο από το οικοδομικό υλικό κι αφού είδαν και τα υπόλοιπα ότι έτσι ο ρόμβος σχεδιαζόταν καλύτερα έκαναν κι αυτά το ίδιο.



Την επόμενη μέρα ο Αρλεκίνος μας είχε στεγνώσει, του έβαλα κορδελάκια στα χεράκια και το λαιμό για να μπορούν να το <<φορέσουν>> κατά τη διάρκεια της δραματοποίησης και ξεκινήσαμε.







Τους άρεσε τόσο πολύ που το δραματοποιούσαν και μόνα τους στο ελεύθερο παιχνίδι το πρωί.Φυσικά μάθαμε να χορεύουμε και τη <<Ταραντέλα>> που μας ενθουσίασε!!

Έβαλαν και τις εικόνες από την ιστορία στη σωστή σειρά με φύλλο εργασίας που ει χα ετοιμάσει στον Η/Υ

και σταυρόλεξο πάλι στον Η/Υ με τη στολή του Αρλεκίνου.



Ζωγράφισαν και τον Αρλεκίνο με το tux paint.








Βλέποντας το ενδιαφέρον τους, τους έδειξα πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Αρλεκινο.Τις παρατηρήσαμε και κάθε παιδάκι έκανε τον κριτή κι εξέφραζε τα σχόλια του για κάθε πίνακα(π.χ για τα χρώματα,τη στάση των προσώπων κ.τ.λ)

Κάναμε <<παγωμένες εικόνες>>,προσπαθώντας να πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τη στάση του Αρλεκινου σε κάθε πίνακα.(πολύ γέλιο....)

Φτιάξαμε παζλ με τους πίνακες που μας άρεσαν περισσότερο.

Γίναμε κι εμείς ζωγράφοι και ζωγραφίσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής .Μάλιστα βάλαμε το όνομά μας στο κάτω μέρος,όπως οι ζωγράφοι και τους δώσαμε και τίτλο.

Ο ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ



Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ ΜΠΑΡΛΑΝΤΑΝΙ



ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ



Φτιάξαμε το καπέλο του Αρλεκινου




 και παίξαμε το παιχνίδι <<Το μαγικό καπέλο του Αρλεκινου>> όπου όποιος το φοράει παίρνει διαφορετικές εκφράσεις προσώπου και οι άλλοι κάνουν το ίδιο.

Κάναμε τα μαθηματικά μας αφού θυμηθήκαμε το ρόμβο,



τον συγκρίναμε με τα άλλα σχήματα,αλλά και ζωγραφίσαμε τους 5 φίλους του Αρλεκινου που θα καλέσει στο πάρτυ του.



Του φτιάξαμε και το γλωσσοδέτη του

Ένας Αρλεκίνος
μα ποιος Αρλεκίνος;
Ένας πολύχρωμος Αρλεκίνος
που θα πάει στο καρναβάλι.

Βρήκαμε με τη βοήθεια του διαδικτύου τη Βενετία που ζούσε ο Αρλεκίνος.

Γράψαμε το όνομά του με Κεφαλαία και Πεζά γραμματακια.



Παίξαμε το κουκλοθέατρο <<Που πήγε το χαμόγελο του Αρλεκίνου>> από το περιοδικό Παράθυρο στην εκπαιδ.του παιδιού.

Φτιάξαμε μαριονετούλες  με πατρόν από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο,βάζοντας φωτογραφίες μας στο πρόσωπο του Αρλεκινου και στη συνέχεια κάναμε αστείους αρλεκινοδιαλόγους.



Χορέψαμε κι ένα τραγουδάκι που βρήκα με αστείο ρεφρέν


Ίσως και να ξέχασα κάτι από όσα κάναμε...
υπόσχομαι να το προσθέσω.

Αυτή ήταν η δική μας προσέγγιση του Αρλεκίνου.
Καλό τριήμερο και καλή σαρακοστή σε όλους!! 

7 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια Ελένη!!!!! Πολύ ολοκληρωμένα και αβίαστα δούλεψες το θέμα με τα μικρά σου, είμαι σίγουρη ότι και το διασκέδασαν και πήραν τα μηνύματα που ήθελες...Καλή ξεκούραση και καλή Σαρακοστή τώρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Ελενίτσα.Τώρα καλή ξεκούραση!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχεις έτοιμο σενάριο για ΤΠΕ !!Μπράβο Ελένη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή