Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ !!!

Η καφέ αρκούδα είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση των μικρών της μέχρι να γίνουν 2 ετών.Στο δάσος τα προσέχει , τους διδάσκει πώς να εντοπίζουν τη τροφή τους και φυσικά τους κινδύνους που κρύβει γι αυτά το δάσος.


Έφτιαξα ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που το ονομάσαμε << ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ>>.



Το αρκουδάκι πρέπει να φτάσει στη σπηλιά που είναι η μαμά του ακολουθώντας τις πατημασιες τις. Στη διαδρομή πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει τη τροφή του αλλά και τους κινδύνους του δάσους.
Οι εικόνες που δείχνουν τη τροφή του το επιβραβεύουν δίνοντας του την ευκαιρία να προχωρήσει 2 πατημασιες μπροστά.
Αν πέσει σε εικόνα που απεικονίζει κίνδυνο γι αυτό κάνει 3 πατημασιες πίσω για να αποφύγει τον κίνδυνο.
( Για το παιχνίδι χρειάζονται πιόνια κι ένα ζάρι)

ΧΙΟΝΙΣΕΕΕΕΕ!!!

Η σημερινή θέα απο το Νηπιαγωγείο μας !!!











Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Μετά από την ενασχόλησή μας με δραστηριότητες που είχαν να κάνουν με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη τους ζήτησα να ζωγραφίσουν τα ζωάκια αυτά.








Μετά τους πρότεινα να σκεφτούν ποιο ή ποια από αυτά θα ήθελαν να φτιάξουν , επέλεξαν τα υλικά και...




ΣΣΣΣΣ !!!
Κάντε ησυχία γιατί το σαλιγκαράκι κοιμάται σε μια φωλίτσα πάνω στο χώμα και τα χορτάρια.




Το φίδι επέλεξε να κοιμηθεί στο χώμα και στα χορτάρια



και μια οικογένεια φιδιών πάλι στο χώμα




ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΖΩΑΚΙΑ !!





Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ

Το ποίημα με αφορμή το οποίο φτιάχτηκε ο Χοντροπατάτας είναι το  εξής (επειδή κάποιες συνάδελφοι το ζήτησαν )

Πιπεριά για μύτη,
κάρβουνα για μάτια
για τα δυο του χέρια
ξύλα δυο κομμάτια.
Να,και για καπέλο
μια παλιοκανάτα
κοντοστρουμπουλάτος,
σα χοντροπατάτα.
Όσοι θα περνάνε
και θα τον κοιτάζουν
θα χαμογελάνε
και...θα τον θαυμάζουν.
Έλλη Αλεξίου

Το διαβάσαμε

Γελάσαμε

Το συζητήσαμε

Το παίξαμε

Φτιάξαμε το χιονανθρωπο με βελουτέ χαρτί




Και πάνω στα γέλια και τις χαρές γεννήθηκε η ιδέα.
Σκεφτήκαμε πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί(πόσες πατάτες , ποια υλικά κ.τ.λ)και την επόμενη μέρα
ετοιμάστηκε







Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ

Σε συνέχεια της ανάρτησης<<Γενάρης μήνας είμαι εγώ>> ....

Αφού είδα ότι άρχισαν να αναρωτιούνται τα μικρά πώς γίνεται ο Γενάρης να είναι και 2ος (είχαμε πει 2ος μήνας του Χειμώνα ) και 1ος (του νέου χρόνου)σκέφτηκα το ποίημα της Μαριανίνας Κριεζή <<ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ>> από το Ανθολόγιο για το Νηπιαγωγείο.

Το διαβάσαμε

Το συζητήσαμε

Είπαμε τα ονόματά των μηνών που δεν γνωρίζαμε(ήδη γνωρίζουν τους μήνες του φθινοπώρου και του χειμώνα)

Το τραγουδήσαμε ( από το cd Εδώ Λιλλιπούπολη )

Κάναμε μια ομαδική εργασία
      Ζωγράφισαν τους μήνες με τα χαρακτηριστικά που αναφέρει για τον καθένα το ποίημα , τους έκοψαν και τους κόλλησαν σε χαρτί του μέτρου όπου είχαν ζωγραφίσει το δρόμο



      Κόλλησαν στον καθένα την καρτέλα με το όνομα του



      Έγραψαν και τη σειρά τους



      Και έτοιμη η εργασία μας


Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Ο ΧΟΝΤΡΟΠΑΤΑΤΑΣ

Με αφορμή ένα ποιήμα που κάναμε τις προηγούμενες μέρες για το χιονάνθρωπο τα μικρά γέλασαν με τη λέξη <<χοντροπατάτα>> που αναφερόταν στον χιονάνθρωπο.
Έτσι είπαμε να κάνουμε χιονάνθρωπο από τι άλλο...... πατάτες.

Σήμερα έφεραν από 2 πατάτες το καθένα 1 μικρή και 1 μεγάλη.

Ζωγράφισαν τις πατάτες με λευκή τέμπερα


Εγώ ένωσα τις 2 πατάτες μεταξύ τους με ξυλάκι από σουβλάκι



και βγήκαν έτσι



Σκέφτηκε το καθένα πώς ήθελε το χιονάνθρωπό του , επέλεξε τα υλικά



και με τη βοήθειά μου (στο κόλλημα μόνο )έτοιμοι οι Χοντροπατάτες μας !!!




<<Να τους βάλουμε και χεράκια>> ; ........είπε κάποιο.
Έτσι βγήκαμε στην αυλή και βρήκαμε μικρά κλαδάκια για χεράκια




Τώρα είναι τέλειοι κυρία!!!και τα προσωπάκια έλαμψαν από χαρά!!!

Μετά φτιάξαμε ο καθένας τη ιστορία του δικού του Χιονανθρωπου , εγώ τις έγραψα στο χαρτί , τις διαβάσαμε και τις πήραν σπίτι μαζί με το Χιονάνθρωπό για να τις <<διαβάσουν>> και στη μαμά και τον μπαμπά !!!








Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

ΓΕΝΑΡΗΣ ΜΗΝΑΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ.....

Την προηγούμενη εβδομάδα  , αφού ξαναβρεθήκαμε μετά από τοοοοσες μέρες ( όπως είπε κάποιο παιδάκι ),είπαμε τα νέα μας , πώς πέρασε ο καθένας τις διακοπές , κάναμε τις σχετικές ζωγραφιές κ.τ.λ ( τη βασιλόπιτά μας θα την φτιάξουμε όταν μπορέσει μια μαμά να μας την ψησει , μιας και φούρνο δεν έχουμε στο σχολείο μας ) και αρχίσαμε τη συζήτηση για τον Γενάρη , τον καινούριο μήνα.

Είπαμε τα ονόματά του

Διαβάσαμε , συζητήσαμε , ζωγραφίσαμε και μάθαμε το ποιηματάκι του

Γενάρης μήνας είμαι εγώ
κάνω καλό ποδαρικό
αρχίζω με Πρωτοχρονιά
και σας αγιάζω τα νερά.


Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε κάποιες από τις παροιμίες του για να τις κάνουμε βιβλιαράκι για τη βιβλιοθήκη μας .



Διαμορφώσαμε το ημερολόγιό του
(πόσες μέρες έχει , σημειώσαμε τις σημαντικές για μας γιορτές και ημερομηνίες κ.τ.λ)

Γνωρίσαμε το γραμματάκι του (Ιι)
(βρήκαμε λεξούλες από το γραμματακι αυτό και εικόνες για τις λέξεις ,τις προσθέσαμε στο λεξικό μας και φτιάξαμε καρτέλες με λεξούλες για τη γωνιά της γλώσσας)

Παίξαμε κι ένα παιχνιδάκι στον Η/Υ ( Βάλαμε στο μαγικό κουτί τις λεξούλες που είχαν Ιι )


Μιλήσαμε για τη σειρά του (2ος μήνας του χειμώνα και 1ος του νέου χρόνου)αλλά κάπου εκεί με τη σειρά τα μπλεξαμε λιγάκι ( πώς γίνεται να είναι και 1ος και 2ος ) γι αυτό είπαμε να γνωρίσουμε και τους άλλους μήνες με τη σειρά........